niedziela, 15 września 2013

"Albo jestem tępy, albo Naja czyta książkę od tyłu?"

1.
Wiecie, jakiś czas temu wracałam tym samym autobusem, co chłopak mojej przyjaciółki (tej od cosplay'u Misy). Wszystko fajnie, tylko po kilku dniach dowiedziałam się od Julki właśnie, że w czasie, kiedy jechałam autobusem, ona dostała smsa od swojego chłopaka. A jak brzmiał? "Albo jestem tępy, albo Naja czyta książkę od tyłu?". Gdy Julka mi o tym opowiedziała, niesamowicie mnie to rozbawiło xD.

Książką, którą czytałam - fakt, "od tyłu" była oczywiście manga. Jaka? "Pamiętnik Kociłapki". Czytaliście kiedyś? Szczerze mówiąc, na początku nie byłam do końca pozytywnie nastawiona do tego komiksu, ale po kilkunastu stronach wszystko się zmieniło :D. Mi, jako maniaczce kotów, historia Chiko i jej zakręconej właścicielki przypadła do gustu :). Polecam z czystym sumieniem. Bardzo dobra lektura na zrelaksowanie się - o ile tylko się lubi koty! :D.

Od czasów ostatniej notki zdążyłam jeszcze poczytać kilka mang - Croquis oraz Liberty Liberty. Obie mangi to yaoi autorstwa Hinako Takanaga. Szczerze mówiąc, Liberty Liberty bardziej mi się spodobało. Croquis chyba zbyt zboczone jak na mnie xD. A jak już mowa o mangach, to jeszcze na moim biurku leży 60-ty tom Naruto, pożyczony od Michała, i czeka na przeczytanie ^^.


2.
Kolejna sprawa to tag od Myszy, za którego wielkie dzięki :).


O tagu: Tag ten powstał, by łączyć fanów m&a piszących blogi. Należy odpowiedzieć na dziesięć zawartych w nim pytań, następnie nominować siedem osób i poinformować je o nominacji.


1. Obrazy ruchome i nieruchome. 
Wolisz czytać mangi czy oglądać anime? 
Zawsze wolałam oglądać anime, chociaż w ostatnim czasie prawie w ogóle anime nie oglądam, za to mangi pochłaniam w dużych ilościach xD. Nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie :).

2. Pierwsze pokemony za płoty. 
Jaka była Twoja pierwsza i obejrzana w całości seria?
Bleach! Chociaż... Hm, Bleach zaczęłam oglądać jako pierwsze anime, ale pierwszym całym obejrzanym chyba był Death Note, bo gdzieś w połowie oglądania Bleacha zaczęłam i skończyłam oglądać DN xD.

3. Życie mierzone w odcinkach i rozdziałach. 
Ile mniej więcej obejrzałeś/łaś anime i przeczytałeś/łaś mang? 
TV: 28, OVA: 8, Movies: 11, Special: 19, Music: 2, co daje 70 pozycji na mojej liście anime na myanimelist.
Chapters: 183, Volumes: 30, co daje 7 pozycji na mojej liście mang na myanimelist.

4. Twarz z plakatów. 
Jaka jest Twoja ulubiona postać? 
Z anime? Yuno Gasai, oczywiście ;).

5. Festiwal otwierających się w kieszeni czerwonych scyzoryków. 
Której postaci najbardziej nienawidzisz?
Hm... Chyba nie ma takiej postaci, której bym naprawdę nienawidziła. Cóż, wkurzał mnie ten shinigami-pies z Bleach'a.

6. Przez uszy do serca. 
Masz swojego ulubionego seiyu? 
Jako takiego ulubionego seiyu to nie mam, ale całkiem lubię Ayę Hirano.

7. Historia najnowsza. 
Jaką serię ostatnio obejrzałeś/łaś? 
Etooo, ostatnio cały czas oglądałam Fairy tail. Ale ostatnio obejrzane całe anime, to chyba było... Okej, nie pamiętam :(.

8. Chluba fana. 
Zbierasz mangi, magazyny lub gadżety związane z m&a? 
KLIK

9. Manga w czerwieni i bieli. 
Jakie jest Twoje ulubione polskie wydawnictwo zajmujące się wydawaniem mang? 
Czy ja wiem, lubię mangi J.P.F. Co do mang Waneko... Niby wydania są dobre (w Pamiętniku Kociłapki chyba nie było nic, do czego mogłam się przyczepić), ale pamiętam, że czytając Karin, widziałam sporo błędów, czasem nawet nie było wiadomo, o jakie słowo chodzi, przez brak literki lub pomieszanie kolejności literek.

10. Oczy szeroko otwarte. 
Co myślisz o fandomie? 
Jakoś nie mam jeszcze wyrobionego zdania na ten temat.

Naja :*.

10 komentarzy:

  1. 1. Przeczytałam troszkę Pamiętnika Kociłapki w Empiku, jednak wolę Cześć, Michael. Też o kotach, których nie lubię, ale bardziej różnorodne.
    2. Nie rozumiem tej mody, że każdy zakłada własną grupę na Facebooku o tej samej tematyce. Samych polskich o mandze, anime i Japonii widziałam już ze sto, i na co to.
    4. Też lubię Ayę Hirano, piąteczka!
    5. Szablon by mi się podobał, gdyby nie ta paskudna reklama po lewo. Zapewne autorka użyła darmowego hostingu obrazków na jakiejś stronie, która dokleja takie paskudztwa. Mam nadzieję, że już nie wróci po zablokowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. haha Przypomniała mi się sytuacja z gimnazjum, kiedy to na jakiejś prezentacji zachęcającej do wybrania jakiejś tam szkoły średniej czytałam sobie mangę i też ktoś głośno szeptał "patrz, ona czyta to od tyłu". Tylko kiedy to było... haha Wieki temu. xD
    Niby koty nawet lubię, ale jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do tej mangi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś w empiku sobie przejrzałam Pamiętnik, ale bądźmy szczerzy, to jest manga czteropanelowa i czyta się ją szybko. Jak dla mnie dość słaba, ale ja mam porównanie ze starą mangą Cześć, Michale!, którą wydało kiedyś też Waneko, a to najlepsza manga o kotach jaką widziałam - 100 razy lepsza od Pamiętnika.
    Hi, hu, tag :3
    Yuno, to tak bardzo boli :C

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Pamiętnik Koci Łapki", ale zrobiłam to po zapoznaniu się z "Cześć, Michael" i dlatego aż tak bardzo mi się nie podobało. Drugi tytuł był dużo duuużo fajniejszy i śmieszniejszy.
    Liberty Liberty i Croquis też czytałam, ale.. mimo, że to nie yaoi, a zwykły shounen ai to i tak mi jakoś ciążył na żołądku później.
    Szablon bardzo ładny, najbardziej podobają mi się kolory. Taka śliczna jagódka ^_^

    OdpowiedzUsuń
  5. na wstępie napiszę, że śliczny remont bloga ^^
    Pamiętnik koci łapki? Słyszałam, ale nie czytałam. Nie przepadam za kotami xD
    Croquis i Liberty Liberty?! Ostatnio je zakupiłam i stwierdzam, że Croquis jest lepszy~! Jak dla mnie była bardziej wybuchowy i miał w sobie dodatkowo 2 historię xD kocham takie mangi, yaoi <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Również się ostatnio bralam za Fairy Tail :D Pozdrawiam, Nana <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry wstęp do opowieści o mangi mwahahha XD. Gościu rządzi. Naja, jesteś nienormalna. Jak mozesz czytać mangę od tyłu XD?! Chętnie bym przeczytała mangę ^___^
    co do naszej grupki. Nie wiem jak ty, ja mam mało czasu na cokolwiek, ale już poszukałam obrazków do logo/nagłówka, więc pewnie niedługo się za nie zabiorę C:

    OdpowiedzUsuń
  8. Tekst chłopaka twojej przyjaciółki mnie rozwalił. xD No ale wciąż czytanie japońskich rzeczy jest nieco niezrozumiałe dla zwykłych śmiertelników...
    Wysłałam prośbę o dołączenie na fb. :D Bardzo podoba mi się nowy layout, chociaż ten gigantyczny banner z Yuno trochę mnie przeraża...

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny ten nowy szablonik, jak dla mnie bez zarzutów, na szczęście lubię Yuno *.* Pamiętnik Kociłapki czytałam, bardzo fajnie przedstawione wybryki kotki i jej właścicielki, takie życiowe to było ;) Czytałam te dwa yaoi! XD Liberty liberty mi się bardziej podobało, historia była tam taka kawaii ;P Co do tagu: lubię zarówno mangę jak i anime, też nie umiałabym się zdecydować ^^ Ja mam zapisane na liście ponad 100 obejrzanych serii anime, a mang nie liczyłam, choć zapewne mniej ich od anime - maniak ze mnie nie ma co XD Ayę Hirano lubię i jeszcze Daisuke Namikawę, taka dwójka moich ulubionych seiuu. Nie mam specjalnie ulubionej postaci bo one mi się zmieniają w zależności od oglądanej właśnie serii, z każdej przeważnie kogoś ciekawego wypaczę ;D Obecnie oglądam Nabari no Ou, ale jeszcze nie skończyłam i Naruto Shipudden cały czas, jak ty Fairy Taila ^^ Nie mam znienawidzonej postaci... na wydawnictwo nawet nie zwracam uwagi, liczy się ciekawa manga do poczytania, jestem na 4 tomie Karin, troszkę błędów wychwyciłam ;)) W sumie to odpowiedziałam na cały tag, ale nie po kolei, hehe ;P U mnie na razie nie pojawi się nic nowego z uwagi na brak kompa i czasu (już niedługo zacznie się uczelnia), ale komentować będę, to zawsze coś;****

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawie tutaj jest, bardzo mi się podoba :)
    Co do szablonu, zakochałam się w nim. Jest taki, taki no brak mi słów, ale na maksa mi się podoba !! :D
    A na fejsa wejdę jak będę miała więcej czasu ! :)

    Pozdrawiam, Mizuki !

    OdpowiedzUsuń

Komentarze niezwiązane z postem proszę pisać w zakładce "spam".