środa, 22 sierpnia 2012

Kon'nichiwa

Ohayo. Jeśli to czytasz to pewnie myślisz, że to kolejny blog zdesperowanej nastolatki narzekającej na to, jaki okrutny jest ten świat. Nie. Mylisz się.
Cóż, dużo ludzi zaczyna bloga mówiąc, że jest on tylko dla nich. Ja myślę, że to nieprawda. Gdyby zakładali coś tylko dla siebie pisaliby w wordzie lub zeszycie... No nie wiem. W każdym razie tego bloga zakładam, bo chciałam spróbować swoich sił w pisarstwie. Dlatego bardzo was proszę o uzasadnioną krytykę i o nieustanne poprawianie moich błędów interpunkcyjnych, ortograficznych, językowych i literówek. No to chyba tyle ^^.
O czym będzie blog? Ogólnie - o Japonii. Moim priorytetem będzie pisanie recenzji anime, chociaż to nie jest coś, co wychodzi mi najlepiej. No cóż, mam nadzieję, że z czasem moje wypociny zaczną przypominać "prawdziwe" recenzje ;).
I... to chyba tyle.

Naja-chan

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam twojego bolga,nie wyrabiam już bo się tka maksymalnie cieszę :D ....ciarki mnie przeszły ,wiedziałem że masz talent pisarski a teraz to pokazałaś ..uwielbiam cię

    OdpowiedzUsuń
  2. H.
    Pisanie wielokropek podczas zdań jako budowanie napięcia, lub zastanowienia się nie sprawdza. Jest wprost szpetne.
    W każdym bądź razie widząc twoja energie życzę powodzenia, obyś tego nie porzuciła tak szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, również mam nadzieję, że wytrwam w tym trochę dłużej ;). A co do wielokropków - nadużywam ich nieco, to fakt, ale żeby od razu szpetne? :D

      Usuń
    2. A mnie takie coś bardzo odpowiada :D Mam wrażenie jakbym rozmawiała z osobą piszącą posta na żywo :D

      Usuń
  3. Hej.
    Przybyłam z kilkoma radami na przyszłość, więc jak chcesz to weź je sobie do serduszka.
    1. Recenzja to forma wypowiedzi, która powinna być rzetelna i profesjonalna. To nie opinia, gdzie możemy sobie pozwolić na niepotrzebne wtrącenia. Musisz przekonać widza, że wiesz o czym mówisz. A to niekoniecznie wiąże się z obejrzeniem dużej ilości serii. Wystarczy wysunąć odpowiednie wnioski, w dobry sposób.
    W recenzji Angel Beats, zacytuję:
    Melodia naprawdę wpada w ucho(...) może nie tak obsesyjnie jak pozytywki z Elfen Lied czy Czarodziejki z księżyca (a przynajmniej w moim przypadku).
    Nie lepiej byłoby napisać, "Utwory są bardzo melodyjne i szybko wpadają w ucho. Nie ma w nich jednak niczego, co pozwoliłoby mi zapamiętać je na dłużej jak chociażby pozytywki z Elfen Lied, której słucham do dziś."?
    Wypada to wtedy, co prawda, bardziej poważnie ale wciąż zawiera twoją opinię.
    2. Zanim zacznie się pisać recenzję, powinno się podjąć decyzję czy będzie zawierała mało kluczowych informacji (bezspoilerowa) czy od samego początku, wypowiadamy się o całości produkcji, bez pozostawienia na niej suchej nitki.
    3. Gdy piszę się o anime, to najczęściej znane są informacje o twórcach poszczególnych użytych piosenek, albo aktorach głosowych. Z podkreśleniem na drugie. Warto o tym wspomnieć, sprawdzić jak się nazywają. Przy okazji się czegoś dowiesz, a z czasem oglądając sama zaczniesz ich rozpoznawać.
    4. Bądź co bądź, to blog. Wszelkie osobiste odczucia jak np. dotarłaś do opisywanego tytułu możesz zawrzeć we wstępie. Przed pisaniem właściwego początku recenzji albo jeśli masz odpowiedni pomysł, wpleść to jako część wstępu. Z tym, że trzeba to zrobić umiejętnie.
    5. To nie szkoła, gdzie musisz podkreślać "moje zdanie". Nie napisałam ani razu w swoich uwagach do Ciebie, że myślę to co powiedziałam! Ko kto inny mógłby to ująć w myślach i zapisać? Dobrze, że nie piszesz "Moim skromnym zdaniem...", to by dopiero była tragedia.
    6. Za dużo wielokropków, co zostało wspomniane.
    7. Posprawdzaj literówki, bo jest ich kilka. Np. trzecie zdanie w recenzji Kanonu. Zjadłaś spację.
    To by było na tyle, więcej mi nie przychodzi na razie na myśl. W razie co, będę tu zaglądać bo miło się czyta prace entuzjastów.
    Piszesz lekko, więc nie ma się uczucia jakby się tonęło w twoim tekście. Całość jest płynna i nie zdarza Ci się używać złych słów do kontekstu zdania. Widać w twojej pracy zaangażowanie i to, że lubisz to co robisz. Tak trzymaj i pracuj dalej nad swoimi umiejętnościami.
    Pozdrawiam, Kyoko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie pisałam recenzji i nie wychodzą mi najlepiej (głównie z tego powodu założyłam bloga), dlatego bardzo dziękuję Ci za wszystkie rady ;). Sama widzę, że w większości masz rację, ale co do pierwszego punktu - wciąż dążę do tego, żeby to osiągnąć, jednak, jak pisałam, nie będzie mi to wychodziło od razu :). I skoro mówi to już druga osoba to chyba faktycznie nadużywam tych wielokropków :(. W każdym razie jeszcze raz dziękuję ^^.

      Usuń
    2. Hah, doceniaj ludzi bo najczęściej milczą, a wiele wiedzą ;p
      Kiedyś ty będziesz komuś pomagać i przypominać sobie własne początki. Trzeba walczyć by być z siebie dumnym! :)
      Lubię takich ludzi jak ty, więc trzymam za Ciebie kciuki. W razie jakbyś potrzebowała mojej opinii, jestem zawsze do dyspozycji. O ile tego chcesz, to mogę Ci podać moje GG. :P

      Usuń
    3. Dziękuję po raz kolejny ;D. GG zawsze możesz podać, jak będę miała problem to będziesz pierwszą osobą, do której się odezwę :).

      Usuń

Komentarze niezwiązane z postem proszę pisać w zakładce "spam".